Burger King i shitstorm efter PR-stunt på Instagram

Fastfood-kæde bliver fordømt på sociale medier for reklame for burger med inspiration fra Vietnam. Diskriminerende, siger kritiker på Twitter.

Af Jens Work Kristensen
Foto: Mario Schiefermair

Er det racisme, hvis man i en reklame viser folk, som kæmper med overdimensionerede spisepinde for at gøre kål på en burger, der skal smage lidt af Vietnam?

Det er der en del mennesker, der mener. Og reklamen, som kørte på Instagram, bragte Burger King i New Zealand ud i noget, der lignede en regulær shitstorm.

Reklamen for burgeren, som hedder “Vietnamese Sweet Chilli Tendercrisp Burger”, udløste hårde ord på sociale medier, og langt over to millioner mennesker har fulgt kritikken på Twitter, skriver
The Guardian.

Burger King har efterfølgende taget afstand fra reklamen og lovet at droppe den, skriver The Guardian.

Del artiklen, smid et like og følg HovsaDeling.dk:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *